Reklam verenler Meta’nın yeni sosyal ağında büyük harcamalar yapmak için şimdiden can atıyor.
Meta henüz Threads’te reklam yayınlamaya başlamadı, ancak buna uzun süre direnemeyebilir. Reklam verenler buraya önemli miktarda fon yatırmaya hevesli ve şimdiden bu olasılığa hazırlanıyorlar; hatta gördüğüm kadarıyla pek çoğu bu yılın sonlarına doğru bu fırsatın ortaya çıkacağını tahmin ediyor. Threads, reklam alıcılarının aradığı tüm niteliklere sahip: geniş bir kitle, kamu ilgisi ve Meta’nın önde gelen reklam araçlarına potansiyel erişim. Tahmin ediyorum ki Mark Zuckerberg izin verir vermez, reklam verenler hemen harekete geçecektir.
Sektör Profesyonelleri Threads ve Twitter hakkında neler düşünüyor?
Bir dijital pazarlama firması olan ASY Digital’in CEO’su Ahmet Yavuz, “Threads’te reklamlar yayınlanmaya başladığında, müşterilerimiz için çalışmaya hemen başlayacağız. Her şey bizim tarafımızdan hazırlandı” yorumunu getirmiş. Yavuz ve sektördeki diğer oyuncular, Meta’nın reklam yöneticisi içinde başka bir uygulamaya sahip olmanın büyük bir cazibesi olduğunu düşünüyor.
Elon Musk’ın geçen yıl platformu devralmasının ardından reklam verenlerin ayrılması ve Twitter’ın o zamandan beri onları geri kazanmak için mücadele etmesi nedeniyle bu durum Twitter için sorun yaratabilir. Meta’nın reklam platformu, Instagram ve Facebook da dahil olmak üzere mülkleri genelinde satın almayı merkezileştiriyor ve oldukça etkili. Gelişmiş hedefleme ve optimizasyon tekniklerini kullanarak, belki de Google hariç, diğer dijital medya mecralarına kıyasla üstün performans sunuyor. Reklamları Threads’e genişletme seçeneği kullanılabilir hale geldiğinde, reklam alıcıları bundan (mutlaka) yararlanacaktır.
Büyüme odaklı pazarlama ajansı Sometimes Curly’nin kurucusu Carly London’a göre ise Meta, “birlikte çalıştığımız neredeyse tüm markalar için bir numaralı platform” yorumunu getirmiş. London, “Twitter benzeri bir kitleye ulaşmak için bu reklamın gücünden yararlanabilirsek, bu muazzam olabilir” diye de ekliyor. Bu güne kadar çevremde görüştüğüm pazarlamacıların neredeyse tamamı Meta’nın reklam platformuna büyük güven duyduklarını ifade etti.
Reklam ajansı Herrmann Digital’in CEO’su David Herrmann, “Meta olduğu için kesinlikle hemen test etmeye başlardım. Sundukları her yerleşimde genellikle onlara güveniyorum” diyor. Ignite Visibility’de sosyal medya kıdemli direktörü olan Carl Bivona, “Hedeflemeyi, yerleşimleri ve reklam optimizasyonunu iyileştirmek için sürekli güncellemeler yapıyorlar.” dedi. Reklam ajansı Lemonade’in CEO’su Trevor Dudeck, “Bir pazarlamacının bakış açısından, Twitter’dan daha iyi bir reklam teknolojisine sahipler. Facebook’un reklamları, teknolojisi ve ara yüzleri Twitter’ınkilerden çok daha üstün.” Union Square Media CEO’su Josh Keller ise şu açıklamayı yaptı: “Meta Threads’te reklam yayınlamaya başlar başlamaz biz de katılmaya hazır olacağız. Şu anda lansmanla ilgili olarak onlarla iletişim halindeyiz.”
Reklam verenlerin coşkusunun içerik yönetimi ya da kültür savaşıyla pek ilgisi yok. Konuştuğum pazarlamacıların hiçbiri Musk’ın ya da Zuckerberg’in siyasi duruşundan bahsetmiyor (En azından Türkiye’de). Benzer şekilde, Meta’nın son on yılda yaşadığı çeşitli skandallar nedeniyle çok az pazarlamacı harcamalarını azalttı. Pazarlamacılar performansa öncelik veriyor ve Meta da bunu sağlıyor.
Carly London, “Benim asıl hedefim şirkete gelir getirecek şeylerdir. Kendimi diğer konulara, Twitter’a karşı şu ya da bu gibi konulara dahil etmiyorum. Gerçekten umurumda değil” yorumunu getirmiş. Gerçek profesyoneller işlerini iç dünyalarının yönlendirmelerini kontrol ederek yönetmekteler. London için de böyle.
Sektörel analizlere baktığımızda ise; özellikle Meta’ya göre Threads’in Twitter’dan ziyade Instagram’ın gelirlerini engelleme riski var. Ne de olsa Threads, Instagram’ın ağı üzerine inşa edildi ve reklam verenler aynı kitleye ulaşmak için yeni bir yöntemden daha fazlasını istiyor. İstanbul’dan büyük bir dijital reklam ajansından bir yönetici, “Threads yalnızca Instagram’ın bir kopyasıysa, o kadar çekici olmayacaktır” yorumunda bulundu. Meta, mümkün olduğu sürece temkinli bir şekilde ilerleyecektir.
Ancak, Zuckerberg para kazanmayı düşünmeden önce Threads’in 1 milyar kullanıcıya ulaşmasını bekleyeceğini belirtmiş olsa da Threads bir hafta içinde 100 milyon kullanıcıya ulaştı. Wall Street hissedarlarına hesap vermesi gereken Meta, Threads reklamlarını beklenenden daha erken etkinleştirebilir. Reklam verenler bu yılın ilerleyen dönemlerinde Threads’te potansiyel reklam tanıtımları konusunda şimdiden iyimserliklerini ifade ediyorlar. Herrmann, “Bunun 4. çeyrekte, tatillerden önce başlayabileceğine dair söylentiler duydum” dedi. Diğer kişiler de benzer umutları paylaşıyor.
Zuckerberg kaçınılmaz olarak Threads onay kutusunu Meta’nın reklam platformuna dahil ettiğinde, bu Twitter’ın zor durumdaki reklam işi için kaygı verici olacak ve en azından büyümeyi daha zor hale getirecektir. London, “Twitter’ın zarar göreceğine inanıyorum. Aynı kitleye ulaşırken daha düşük performans elde edeceksem neden Twitter’a reklam vereyim ki?” yorumunu getirmiş. Ki bence de haklı.
Kıssadan Hisse:
– Reklam verenler içerik denetimi ya da kültür savaşıyla ilgilenmiyor; performansa odaklanmış durumdalar.
– Pazarlamacılar para kazanmaya öncelik verirler ve siyasi konulara ya da platform rekabetine kayıtsızdırlar.
– Meta’nın Threads’inin, aynı kitle erişimini daha az cazip bir şekilde sunarak Instagram’ın gelirlerine zarar verme riski var.
– Meta, Threads’e reklamları beklenenden daha erken, potansiyel olarak 4. çeyrekte sunabilir ve bu da reklamverenler tarafından olumlu bir gelişme olarak görülür.
– Meta’nın reklam platformu Threads’i de içerirse, Twitter’ın zor durumdaki reklam işini olumsuz etkileyebilir ve reklamverenler için daha az cazip hale getirebilir.
– Reklam verenler, Threads’in Meta’nın reklam platformuna eklenmesinin Twitter’ın reklam işine zarar vereceğini düşünüyor.
– Twitter tarafından sağlanan performans ve kitle erişimi, Meta’nın sunduklarından daha düşük olabilir.
– Meta’nın Threads’ten para kazanma potansiyeli, sadece bir hafta içinde 100 milyon kullanıcıya ulaşması nedeniyle beklenenden daha erken gerçekleşebilir.
– Reklamların Threads’e 4. çeyrekte sunulma olasılığı reklam verenler arasında iyimserlik yaratıyor.
– Twitter’ın Meta’nın platformuna kıyasla reklam gelirlerinde zorluklarla ve potansiyel düşüşle karşılaşması bekleniyor.